pátek 31. března 2023

||RECEPTY|| ECHT BANÁNOVÉ LÍVANCE A BUCHTA ,,VOD VOKA"

Hlásím se po velmi dlouhé době a rovnou tedy všem přeji krásný rok 2023 (poslední den v březnu, taky fajn, ne?)!
Předně bych chtěla poděkovat Pravebio.cz za poskytnutí několika produktů na vyzkoušení. Vybrala jsem si dvě kokosové mouky, jednu banánovou, kokosové mléko v prášku a kokosové smetany v plechovce. Abych byla upřímná, nikdy jsem z takových ,,alternativnějších" mouk nic nedělala, takže to pro mě byla poměrně velká výzva.
Dlouho jsem přemýšlela, co s těmito potravinami, co upéct a hledala jsem mezi recepty na internetu něco ne příliš náročného, dobrého a bez přehrše drahých surovin - tak, aby to bylo pro všechny dostupné. Vyzkoušela jsem dva recepty a ani jeden z nich vám tu nebudu sdílet, jelikož ani jeden výtvor nebyl poživatelný :D
Nakonec jsem se rozhodla vykašlat na recepty a udělala jsem prostě vše podle sebe. 




























ECHT BANÁNOVÉ LÍVANCE



Ty asi známe všichni, ale co když jsou fakt moc banánové? Co když i místo klasické mouky dáte banánovou? Narazíte na banány v akci, koupíte jich moc a za týden zjistíte, že se vám doma válí ještě 3 banány, které za tu dobu změnily odstín ze svítivě žluté na barvu... hlíny :D Nabízí se dvě možnosti - udělat banánový chlebík a nebo lívance.
Nesnáším dělání lívanců, takže bych se měla rozhodnout pro chlebík, ale stejně vždycky zvítězí lívance.







A co na ně potřebujete?
  • banány (v mém podání dva větší a hnědší)
  • banánovou mouku (na každý banán cca 2 lžíce mouky)
  • na každý banán jedno vejce
  • Něco na namazání (v mém případě domácí marmeláda a na dozdobení Proteinella a jahody)


Postup je lehký, rozmačkáte banány, přidáte vejce, mouku a smícháte či rozmixujete (já mixuji). Těsto by mělo být táhlé, ale hustší. 
Poté už si jen nahřejete pánev, vytřete/vystříkáte olejem (já vytírám kokosovým olejem, na něm jsou ty lívance ještě lepší) a smažíte z obou stran. Zkuste je nespálit (s tím mám problém:D)
Ozdobíte, sníte. Tadá! Výhodou je, že nemusíte přidávat cukr, jelikož banány jsou samy o sobě sladké dost a celkově to není kaloricky nějak extrémní bomba (zvlášť pokud pánev jen vytřete a nesmažíte na hromadě oleje) a zároveň zasytí. 

BUCHTA ,,VOD VOKA" 



Já hrozně ráda peču, ale jsem líná, nemám ráda, když je postup moc zdlouhavý nebo náročný a když se u toho zašpiní moc nádobí. Takže moje stálice jsou bublaniny, bábovky, muffiny - a to je asi všechno. Na mou obranu je umím na spoustu způsobů :D A když jsem přemýšlela, co s kokosovou moukou, napadlo mě, že vlastně můžu udělat bublaninu. Ona ta kokosová mouka dle mé zkušenosti celkem nabírá vlhkost a je lehce nasládlá, takže nějaká buchta na plech je podle mě ideální. 







Těsto
olej (cca 1/5 hrnku)
  • prášek do pečiva (dala jsem celý, netroškařím)
  • vejce (menší 4, větší stačí 3 - vajíčka jsou drahý :D)
  • mléko (cca 2-2,5 hrnku) 
  • cukr (jaký je na vás, kolik záleží na chuti, já dávám cca 1/3 hrnku, nemám ráda extra sladké těsto)
  • protein (já ho dávám, vy nemusíte - dala jsem bílou čokoládu s kokosem od Gymbeam, dvě odměrky)
Ovoce nahoru
  • v mém případě jetá jablka ze zahrady (můžete zkombinovat i s hruškami)
  • skořice
  • cukr krupice (cca 1/3-1/2 hrnku)
Posyp 
  • kokosová mouka
  • hrubá mouka
  • máslo/olej/obojí
  • cukr krystal
  • sypaný kokos

Tohle bude těžší než lívance, ale i tak je to pohodička. Nejdřív zapnete troubu na 180°C.
Oloupete si jablíčka a nakrájíte je na plátky, poté je smícháte se spoustou skořice, cca půl hrnkem cukru a podlijete trochou vody (cca 1 cm na výšku) a dáte je zakrytá povařit nad střední plamen (a nezapomeňte míchat). 
Mezitím smícháte mouku s práškem do pečiva, vejci, olejem a mlékem. Já pak ještě směs prošlehám, abych neměla hrudky. 
Plech vymažete máslem a vysypete mletým kokosem. Poté do něj vylijete těsto, navrch přidáte dušená jablka (bez vody). Smícháte si kokosovou a klasickou mouku s cukrem a olejem/máslem (máslo je lepší, ale když dojde, dá se použít i olej, jen ta drobenka není pak tak hezky zformovaná).
Pekla jsem buchtu 20 minut, ale je potřeba to hlídat a píchnout do ní špejlí, jestli je opravdu už hotová. 
Kupodivu je opravdu dobrá a chutnala i mamce, která se mnou dělala jeden z prvních pokusů podle receptu na internetu a poté řekla, že kokosovou mouku už nechce vidět :D
Buchta je i na úvodní fotce a vidíte, jak je hezky nadýchaná?


Doufám, že jsem vás svými fotkmi u hatla-patla receptů přesvědčila, že stojí za to vyzkoušet! :D Používáte bezlepkové, kokosové, banánové a jiné mouky? 

9 komentářů:

  1. Já jsem z kokosové mouky pekla bábovku s tvarohem - u nás chutnala, tak ji můžeš zkusit taky (recept mám na blogu). A inspirovala jsi mne, že bych s kokosovou moukou mohla zkusit banánové lívanečky - zrovna mám doma dva banány "ve smrti".
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Nepoužívám, ale asi vyzkouším :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  3. O banánové mouce jsem ještě neslyšela :) Celkově jsem ještě z alternativních mouk nepekla, odrazuje mě jejich cena :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Buchta vypadá fakt dobře, no mňam! Ale přiznám se, že já z kokosové mouky nerada peču, většinou se mi to moc nepovede, takže jsem věrná klasikám :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Kokosovou mouku mám ráda, ale o banánové slyším poprvé, to je super! Mě experimentování v kuchyni a hledání zdravějších variant docela baví. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super nápady :). Kokosovou mouku využívám a s banánovou jsem jednou také pracovala :).

    OdpovědětVymazat
  7. Aktivně používám žitnou, špaldu celozrnou a hladkou a láká mě použít i jiné druhy mouk. Dívala jsem se, že taky máš proteinellu. Ty naprosto miluji!

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  8. Estaba tan devastado cuando conocí a un oficial de préstamos, el Sr. Pedro, que trabaja con algunos inversores de renombre del Reino Unido que me otorgan un préstamo de 92,000.00 para expandir mi negocio con un ROI del 3%, estoy muy agradecido porque ahora soy un negocio. mujer con 5 empleadores trabajando conmigo en mi negocio y estoy pagando mensualmente durante 4 años para terminar.
    Diré que sí al Sr. Pedro, un oficial de préstamos que ofrece todo tipo de préstamos a residentes del Reino Unido y también a extranjeros.
    envíe un correo electrónico al Sr. Pedro a pedroloanss@gmail.com para cualquier asistencia financiera y obtendrá ayuda.

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam! Tak to je úžasné :) milujem všelijaké koláčiky a aj u nás doma nesmie chýbať

    FRENCHSTYLE | Sleduj ma na instagrame ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji Ti za komentář ♥

||RECENZE|| BOURJOIS HEALTHY MIX

Makeup je takový základní stavební kámen při líčení. Musí vám sedět, hezky krýt, nesmí oxidovat a zalézat do pórů . A takový ideální makeup...