pondělí 31. prosince 2018

||POVÍDÁNÍ|| JÍDLA ZA ROK 2018

Všichni píšou shrnutí a ohlédnutí za rokem 2018, a tak jsem si řekla, že bych ho mohla shrnout taky. Jelikož mám ale mizernou paměť a tento rok jsem si nic moc nezapisovala, tak bych vlastně neměla moc o čem psát. (Jo, jsem pako:D)
No, a tak jsem se rozhodla se s vámi ohlédnout na to, co jsem za rok 2018 ukuchtila a dalo se to jíst (no a pak pár jídel, co jsem já nekuchtila:D)
💞


Tahle ta zmrzlina byla v létě moje závislost. Kousek od místa, kde bydlí přítel, otevřeli cukrárnu, která dělá jen zmrzliny (takže zmrzlinárnu?), ovšem naprosto fantastické, protože to nejsou žádné umělé hnusy ze sáčku. Ta na fotce je černorybízová a naprosto dokonalá. Lepší zmrzliny, než tam, jsem nejedla.

Tento koláč podle Pohlreicha jsem pekla v létě a bylo to moje první slané pečení. Rajčátka jsou domácí ze zahrady. Byl v celku dobrý, ale na mě až moc bylinkový (a to jsem se držela podle receptu).

V létě jsem taky dělala svůj první guláš (celkově jsem v létě začala poprvé v životě víc vařit, protože jsme měli s přítelem měsíc volno u nás na chalupě a někdo vařit musel:D).
Já ho bohužel neochutnala, protože jsem v té době ještě nejedla maso, ale prý byl fantastický, a říkali to všichni, kdo ochutnali. Byla jsem na sebe fakt hrdá:D

Podle Pohlreicha jsem zkoušela i palačinky, ale nevyvedly se vzhledově tak, jako ty jeho. Každopádně byly taky moc dobré.

Tady jsme s přítelem grilovali, já měla domácí vege burgery (ze sojové drti), jemu a bráchovi jsem dělala z mletého vepřového masa. Byly boží.

Po mých narozeninách jsme s přítelem vyrazili do Forky's (který doporučuji i nevegetariánům). Dělají tam naprosto boží burgery, omáčky a domácí hranolky. 

Tady už přichází září a pomaloučku i dýňová sezóna. Dýňový krém mám hrozně ráda. Nahoře je ještě dýňový olej, který tomu dodá chuť. 

Veganská pizza je občas nutnost, a to i když už maso jím:D

Robi maso s olivami, rajčaty a rýžovými těstovinami. Mňam.

Jestli něco fakt miluju, pak to je avokádo (a z něj "tatarák" nebo guacamole). A nebo prostě jen avokádo na chlebu, posolené, popepřené, s naloženým rajčetem a citronem.
Tohle bylo dílo přítele, když jsem byla nemocná někdy v říjnu:D

Tohle je taková naše typická snídaně, konkrétně ze září. Miluju rozpékací bagetky z Lidlu.

A aby to nevypadalo, že jím jen slaný, tak tady jsou boží borůvkový knedlíky ze října. Miluju je posypaný nastrouhaným perníkem.

První masový jídlo, co jsem vařila i pro sebe. Krůta se špenátem, hráskem a bramborami. Byla moc dobrá.

Tady přisla v listopadu moje zdravá fit snídaně každý den, jelikož jsem začínala cvičit, jenže pak jsem na měsíc onemocněla. No, teď se po svátcích snažím začít znovu:D

Domácí bio kuřecí stejky s dresinkem a pečenými bramborami. Na těch jsme si hodně pochutnali.
Konec listopadu.

Tohle byl můj první pokus o domácí placky. Tři z pěti se vyvedly, což byl velký úspěch a tak jsem do nich zabalila zeleninu, dresink a zbytky těch kuřecích stejků:D

Na pohled ne příliš lákavé, avšak naprosto boží kuřecí nugetky obalované ve špaldových lupíncích. Na těch si pochutnala i přítelova mamka.
Stále konec listopadu.

Troška "prasení" s hovězím stejkem, volským okem a slaninou navrch. K tomu bramborová a batátová kolečka.
To je už prosinec.

Naprosto úžasná krůta v omáčce s domácími hranolky. To byla fakt pecka.

A druhý den krůtí stejk s domácími hranolky.
Oboje je konec prosince.

A úplný konec prosince.
Pekla jsem vepřovou kotletu, která byla super. Sice trochu sušší, ale přijde mi, že vepřové maso takové je.

A dnešní pizza šneci na Silvestra.

Chtěli byste na nějaké z jídel recept? Co se vám líbilo nejvíc? 

10 komentářů:

  1. To je ale hromada fotek samého dobrého jídla! Hned ta první fotka se zmrzlinou mi připomněla naši oblíbenou, za kterou jsme byli schopni v létě jet na kole denně klidně i těch 10 km tam a zase zpátky :D Opravdu je v těch zmrzlinách obrovský rozdíl :) A já bych ocenila nějaký ověřený recept s avokádem, protože jsem avokádu nikdy nepřišla na chuť, ale stále mu dávám šanci! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z avokáda dělám akorát guacamole/tatarák, a na to na blogu recept mám.. Jinak moc neporadím, zatím jsem nic jiného nezkoušela:D

      Vymazat
  2. To je super srhnutí roku - zase úplně z jiného pohledu :D
    Já si fotím jídla hlavně v různých bistrech a restauracích, protože jsou fotogenický a takový prostě "instagramový" :) Svoje výtvory už tolik ne, protože jsou sice výborný chuťově, ale vizuálně už tolik ne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a přesně proto je v tom článku tak málo jídel!:D Protože zbytek vypadal spíš jako do korýtka:D

      Vymazat
  3. Teeda tak ty jídla mě opravdu všechny moc zaujaly! Já od prázdnin bydlím s přítelem, takže jsem taky začala vařit a neskutečně mě to baví! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je skvěle a vtipně pojaté shrnutí roku :) Hned jsem dostala strašnou chuť snad úplně na všechno :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. No páni, to je nášup dobrého jídla, úplně vše vypadá lákavě a jak to vidím, tak se úplně stydím, že tolik nevařím! :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že i po vizuální stránce to je ucházející:D

      Vymazat

Děkuji Ti za komentář ♥

||RECENZE|| BOURJOIS HEALTHY MIX

Makeup je takový základní stavební kámen při líčení. Musí vám sedět, hezky krýt, nesmí oxidovat a zalézat do pórů . A takový ideální makeup...