středa 21. srpna 2019

||RECENZE|| ANDREW MAYNE - ŠELMA

Tak - a je to tu! Moje historicky první recenze knihy na zrenovovaném blogu. Možná to bude trošku kostrbaté, za to se předem omlouvám, ale s recenzemi knih nemám takové zkušenosti.
Tuhle knihu jsem přečetla už cca před dvěma měsíci. Zaujal mě v obchodě její obal (holt soudím knihy podle obalů:D) a musela jsem ji mít. Stálo to za to?

Oficiální popis knihy je následovný:

Profesor bioinformatiky Theo Cray nemá nejlepší ráno. Automat na led nefunguje, a navíc se mu do motelového pokoje dobývá policie. Že je hlavní podezřelý z brutální vraždy své bývalé studentky, se však dozví, až když je jeho účast na otřesné události vyloučena. Zdá se totiž, že mladou dívku v montanských lesích rozsápal medvěd. Jenomže profesor Cray je díky svému povolání zvyklý vidět vzorce tam, kde ostatní nacházejí jen chaos. A tak si všimne něčeho, co ostatní přehlédli. Něčeho nepřirozeného. Něčeho zjevně provedeného lidskou rukou. Theo pochopí, že tohle zvěrstvo nespáchalo žádné zvíře, nýbrž člověk, a že to rozhodně neudělal poprvé. A protože mu policie nevěří, začne mu být jasné i to, že je zřejmě jedinou osobou, která může zabijáka zastavit. Tho je sice lépe obeznámený s digitálními kódy a mikroby než s vyhodnocováním forenzních důkazů, nyní však musí uplatnit všechno, co umí, na zcela novou oblast výzkumu. A udržet se přitom o krok napřed nebezpečně vynalézavým sériovým vrahem... v jehož existenci navíc nevěří nikdo kromě něho.

Šelma byla má první kniha od tohoto autora a určitě nebude poslední. Ačkoliv nemám ráda knihy v ich formě přítomného času, něco na autorově psaní a stylu vyprávění mě chytilo natolik, že jsem si po několika stránkách zvykla a tuto pro mě nepříjemnost začala ignorovat.

Kniha je psaná z pohledu vědce Thea, a proto jsou zde dost časté vědecké pojmy, úvahy a podobně, což je celkem složitější přelouskat a je potřeba se na tyto pasáže soustředit. Každopádně příběh hezky plyne a člověk se ani chvilku nenudí.
Moc se mi líbilo, jakými nekonvenčními a občas sebedestruktivními způsoby se Theo pokouší přijít vraždám na kloub, jak se vyvíjí jeho vztahy s ostatními postavami.

Konec byl za mě trošku nedomyšlený, možná jsem čekala trochu víc, takový ten šok ve stylu ,,Aha, tyjo, že mě to nenapadlo!"
Knihu bych i přesto moc doporučila a dávám jí 10/10, protože mě opravdu nadchla!

Četli jste Šelmu nebo jinou knihu od tohoto autora?

20 komentářů:

  1. Knížka vypadá zajímavě, zatím jsem o ní neslyšela, ale podle tvého hodnocení musí být vážně skvělá! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš tento typ knih ráda, tak ji určitě zkus:)

      Vymazat
  2. Nemám veľmi rada tento žáner kníh, som skôr na romantiku ale prišiel čas vyskúšať niečo nové takže ti veľmi ďakujem za typ! ♥

    Pekný deň. ♥
    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dej vědět, pokud si ji přečteš, jestli se líbila:)

      Vymazat
  3. Wow, plných 10 bodů naznačuje, že kniha asi bude fakt stát za to :))

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj,
    ještě jsem nic nečetla od tohoto autora, ale detektivky mě v poslední době baví asi nejvíce, takže se po knize podívám u nás v knihovně a ráda ji vyzkouším:-)
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Mojej sestre by sa táto kniha určite páčila, dostane ju odo mňa k narodeninám :) Vďaka za tip :)

    OdpovědětVymazat
  6. Šelmu jsem dávala tetě k narozkám s přítelem. Docela se ji líbila. Mně úplně nezaujala, ale teď, po tvojí recenzi, asi ji zkusím, půjčím si ji od ní. :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Už jsem o téhle knize slyšela, ale nečetla jsem jí. Přesně tenhle žánr čtu nejraději, takže si knížku určitě pořídím! :)

    GrünHauz
    Š.

    OdpovědětVymazat
  8. Ještě ne, ale vloni ji dostala babička, takže si ji rozhodně přečtu :D

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  9. tento žáner nečítavam, ale možno časom najdem cestu aj k takému :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já detektivky taky dlouho nemusela (když nepočítám ty dětské se strašidly atd:D), až pár let zpět se to nějak zlomilo:)

      Vymazat

Děkuji Ti za komentář ♥

||RECENZE|| BOURJOIS HEALTHY MIX

Makeup je takový základní stavební kámen při líčení. Musí vám sedět, hezky krýt, nesmí oxidovat a zalézat do pórů . A takový ideální makeup...