sobota 5. března 2022

||RECEPT|| OBYČEJNĚ NEOBYČEJNÁ MRAMOROVÁ BÁBOVKA

Miluju pečení, fakt. Ale nikdy jsem nepekla bábovku, vždycky jen bublaniny, dortíky, sušenky, muffiny, ale nikdy ne bábovku. Přitom je to tak strašně jednoduchý, rychlý a navíc výborný, jak jsem nedávno zjistila! A k čajíčku naprosto ideální. Taky je spousta různých variant, jak bábovku ozvláštnit, aby pokaždé chutnala a vypadala trochu jinak. Díky nabídce, který mi přišla z firmy Denis Henry jsem si mohla vybrat jeden jejich výrobek. Procházela jsem jejich stránky a zaujala mě strašná spousta věcí, nakonec ale vyhrála právě forma na bábovku značky Nordic ware. 

Od chvíle, kdy mi forma přišla, jsem už upekla asi 8 bábovek, protože jsem z toho byla nadšená. A v tomto článku se s vámi chci podělit o recept na mramorovou bábovku, kterou mi všichni hrozně chválili a už jsem rozdala recept asi čtyřem lidem.

Co budete potřebovat na jednu bábovku? (klasicky velká forma, tahle od Nordic Ware je trochu menší, takže jsem dělala z trochu menší dávky)
  • dva hrnky polohrubé mouky
  • 2 vejce
  • 1/2 hrnku cukru krystalu
  • sáček vanilkového cukru 
  • prášek do pečiva
  • 1/3 hrnku oleje 
  • 1 hrnek mléka 
  • kakao 
  • kůra z (ideálně BIO) citronu 
Postup:
Smícháme cukr s vejci, přidáme mouku, prášek do pečiva, vanilkový cukr, olej a mléko. Vše pořádně zamícháme a rozdělíme do dvou misek. Do první misky do těsta přidáme citronovou kůru, do druhé kakao. Formu vymažeme máslem a lijeme těsta. Někdo dělá mramorovou bábovku tak, že nalije nejdřív bílé těsto, na něj pak kakaové těsto a špejlí je ,,propojí". Já liju obě těsta zaráz cikcak a vypadá to taky suprově. Pečeme na 200°C cca 30 minut. 


Bábovku je důležité vyklopit ještě horkou, fígl, jak ji nejlépe dostat z formy je na formu položit mokrou a studenou utěrku. Také jsem to tak chtěla zkusit, ale když jsem formu otočila, bábovka vyklouzla sama. Všech osm bábovek, které jsem stihla upéct, šlo vyklopit nádherně, i jedna, na kterou jsem v troubě zapomněla a byla spálená na uhel (nekoukejte na seriál s nalitým vínečkem, když pečete!). Musím říct, že jsem z formy neskutečně nadšená, navíc tím, že má objem 1,8 l v ní vytvoříte krásné, menší a roztomilé babovky.

Forma sice teď není skladem, ale TADY vám hodím odkaz na podkategorii.


Máte nějaký oblíbený recept, o který byste se chtěli podělit? Máte zkušenosti se značkou Nordic Ware?

13 komentářů:

  1. Nordic ware je hodně známá a chválená značka forem na pečení. Já odolávám, protože mám svoji krásnou keramickou - dárek od manžela.
    Jinak mám na blogu minimálně tři recepty na bábovky - šlehačkou, tvarohovou a s vaječným koňakem, tak ke mně můžeš někdy mrknout :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě doporučuji, ale chápu, že od manžela je to srdcovka:)
      Určitě kouknu, ta s koňakem mě zaujala :D

      Vymazat
  2. Já ráda zkouším různé recepty, takže žádný oblíbený asi nemám :) po formách od Nordic Ware už nějakou dobu koukám, ale přece jenom ta cena je vyšší :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také ráda zkouším:) Ta cena je opravdu vysoká, ale po téhle zkušenosti myslím, že se to opravdu vyplatí:)

      Vymazat
  3. Vypadá krásně 🙂. Je nedám dopustit na silikonové formy, jsem s nimi nejspokojenější 😊. Mám skoro totožný recept na bábovku, jen dávám 1 hrnek cukru a 1/2 hrnku oleje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Moje mamka taky používá silikonové, ale tahle je za mě fakt super:)
      Jj, je možné, že máme stejný recept, já všude automaticky ubírám cukr i olej :D

      Vymazat
  4. Mňam! Ja milujem bábovku a táto tvoja vyzerá do-ko-na-lo! :) Hneď by som si dala!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá krásně, hned bych si dala ke kávě a máš naprosto dokonalou formu na bábovku! :))

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ta se ti povedla a hlavně, ta forma je úžasná

    OdpovědětVymazat

Děkuji Ti za komentář ♥

||RECENZE|| BOURJOIS HEALTHY MIX

Makeup je takový základní stavební kámen při líčení. Musí vám sedět, hezky krýt, nesmí oxidovat a zalézat do pórů . A takový ideální makeup...